Literatur zur Informationserschließung
Diese Datenbank enthält über 40.000 Dokumente zu Themen aus den Bereichen Formalerschließung – Inhaltserschließung – Information Retrieval.
© 2015 W. Gödert, TH Köln, Institut für Informationswissenschaft
/
Powered by litecat, BIS Oldenburg
(Stand: 03. März 2020)
Suche
Suchergebnisse
Treffer 1–3 von 3
sortiert nach:
-
1Schmidt, E. ; Rosenberg, J.: Wie Google tickt.Aus dem Engl. von Meike Grow u.a.
Frankfurt, M. : Campus-Verl., 2015. 294 S.
ISBN 978-3-593-50216-8
Abstract: Wie wird aus einem Garagen-Start-up ein weltbekanntes Imperium? Das Geheimnis um Google, eine der wertvollsten Marken der Welt,ist gelüftet. Von niemand Geringerem als Google-CEO Eric Schmidt, Gründer Larry Page und Senior Vice President Jonathan Rosenberg. Und so wie Google längst mehr als eine Suchmaschine ist, ist »Wie Google tickt« weit mehr als eine Unternehmensgeschichte. Es ist spannende Inspirationsquelle und kluger Wegweiser. Wie baut man eine fruchtbare Unternehmenskultur auf? Wie entwickelt man wegweisende Strategien? Wie entsteht Innovation? Die drei Google-Insider sind angetreten, ihr Wissen in die Welt zu bringen. Eric Schmidt ist Informatiker und war langjähriger CEO von Google. Seit April ist er Executive Chairman von Google. Schmidt lehrt an der Stanford University und gehört seit 2009 zum Beraterteam von Barack Obama. Jonathan Rosenberg, Senior Vice President von Google, war vor allem für die innovative Produktentwicklung verantwortlich. Zusammen sind sie echte Google-Insider.
Anmerkung: Originaltitel: How Google works
Themenfeld: Suchmaschinen
Objekt: Google
LCSH: Google (Firm) / Management ; Internet industry / Management / United States
RSWK: Google Inc. / Management ; Google Inc. / Strategisches Management
BK: 05.38 Neue elektronische Medien Kommunikationswissenschaft ; 85.06 Unternehmensführung
DDC: 338.76102504 / DDC22ger ; 658 / DDC22ger
GHBS: QGTU (SI) ; QBK (SI)
LCC: HD9696.8.U64
RVK: MS 7965 ; QP 380 ; QP 650 ; QR 523 ; QR 760 ; SR 760 ; SR 860
-
2Rosenberg, J.B. ; Borgman, C.L.: Extending the Dewey Decimal Classification via keyword clustering : the Science Library Catalog project.
In: Proceedings of the 55th Annual Meeting of the American Society for Information Science, Pittsburgh, 26.-29.10.92. Ed.: D. Shaw. Medford, NJ : Learned Information Inc., 1992. S.171-184.
Abstract: The Science Library Catalog is a direct manipulation browsing oriented online catalogue intended for use by children. The catalogue provides an innovative interface tailored to the cognitive development of children, yet can be implemented by loading MARC records from extant library collections. Reprots on the implementation of keyword clustering algorithms used to extend the DDC class number assignments on a database of over 8.200 bibliographic records
Objekt: DDC
-
3Borgman, C.L. ; Walter, V.A. ; Rosenberg, J.: ¬The Science Library Catalog project : comparison of children's searching behaviour in hypertext and a keyword search system.
In: ASIS '91: systems understanding people. Proc. of the 54th Annual Meeting of the ASIS, vol.28, Washington, DC, 27.-31.10.1991. Ed.: J.-M. Griffiths. Medford : Learned Information Inc., 1991. S.162-169.
Abstract: Reports on a continuing project to study children's use of a graphically-based direct manipulation interface for science materials. The Science Library Catalogue (SLC), a component of project SEED, has been implemented in the libraries of 21 elementary schools in Los Angeles and will soon be implemented in a public library. The interface employs a hierarchical structure drawn from the DDC and implemented in HyperCard on the Macintosh. The study on the 2nd version of the interface indicates that children are able to use the Science Library Catalogue unaided, with reasonable success in finding items. Search success on the same topics on a Boolean command driven system was equivalent, but Boolean searches were faster. However, the Boolean system was more sensitive to differences in age, with 12-year-olds having significantly better success rates than 10-year-olds; and to search topic, with one set of questions being much easier to search than the other. On average, children liked the 2 systems about the same; the Boolean system was more attractive to certain age and gender combinations, while the Science Library Catalogue was more consistently liked across groups. results are compared to prior studies on the Science Library Catalogue and other online catalogues
Themenfeld: OPAC ; Hypertext ; Suchoberflächen