Literatur zur Informationserschließung
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1Zimmer, J.C. ; Henry, R.M.: ¬The role of social capital in selecting interpersonal information sources.
In: Journal of the Association for Information Science and Technology. 68(2017) no.1, S.5-21.
Abstract: Although the information-seeking literature has tended to focus upon the selection and use of inanimate objects as information sources, this research follows the more recent trend of investigating how individuals evaluate and use interpersonal information sources. By drawing from the structural, relational, and cognitive elements of social capital theory to inform antecedents to information quality and source accessibility, a research model is developed and tested. For interpersonal information sources, information quality is the key determinant of source use. Perceptions of information quality and accessibility of an interpersonal source are shown to be influenced by boundary spanning, transactive memory, and content type. Implications and prescriptions for future research are discussed.
Inhalt: Vgl.: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/asi.23577/full.
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3Zimmer, J.: Online-Dienste auf dem Weg zum MAssenmedium? : Entwicklung und Nutzung von Online-Diensten in Deutschland.
In: Mediale Klassengesellschaft? Politische und soziale Folgen der Medienentwicklung. Hrsg.: M. Jäckel u.a. München : Fischer, Reinhard, 1996. S.109-132.
Inhalt: Bestandsaufnahme des Online-Marktes in Deutschland - Entwicklung und Wandel des Internet - T-Online: Weiterentwicklung von Btx - CompuServe - AOL / Bertelsmann - Microsoft Network - Europe Online - Online-Aktivitäten von Computer- und Telekommunikationskonzernen - Multimediale Inhalte in Online-Diensten - Nutzung von Online-Medien in Deutschland - Dauer der Online-Nutzung - Die meistgenutzten Online-Angebote - Profile der Online-Nutzer in Deutschland - Zukünftiges Nutzerpotential von Online-Diensten
Themenfeld: Internet
Objekt: T-Online ; Btx ; CompuServe ; AOL ; Europe Online ; Microsoft Network